jangan putus asa,pleaseee ?

3:26 pm



Before getting frustrated at a situation remember that you never know what Allah has placed goodness in.

tadi terjumpa quotes tu kat dashboard tumblr , rase macam memang quotes tu untuk saya je u_u.kenape ? 
sebab saya tak habes-2 bagitau kat semua(?) orang yang saya takut tak dapat berita gembira untuk result rayuan upu saya khamis ni.loser kan?ye.saye tahu :< buang mase je kan pegi bagitau orang yang saya takut ?padahal sepatutnya saya husnuzon kat Dia.bersangka baik.ni tak habes-2 pergi mengadu kat semua orang.haishh.dari saya tak habes-2 mengadu tu baik saya buat benda laen yang lagi berfaedah,macam kemas rumah ke,ape ke kan? -,- alah..cakap je,tapi tak buat pun.sakai ah aten u_u 



tapi seriously cakap,saya takut untuk hari khamis ni.serious.sebab saya betul-2 takut nak hope untuk pape dah lepas upu dengan matriks before ni saya tak lepas.<<cepat putus asa.teruk betul perangai u_u
yes.tulah perangai yang teruk saya ada.cepat putus asa.dari dulu lagi.bila saya tak dapat buat something yang orang laen boleh buat je,saya akan give up terus.

contoh situasi:
*dalam kelas add maths*
madam lee:siapkan exercise page 1-3 dalam mase 40 minit
mimie:aten,jom buat ?
aten:jom(:
*selepas 10 minit*
mimie:aten,kao dah dapat jawapan soalan 6 ?aku dah (:
aten:belum u_u asal kao cepat sangat dapat jawapan weh ? taknak ah buat dah.



faham tak?ah.kalao tak faham pun,buat-2 faham je lah.saya memang tak reti nak terangkan ape-2 kat orang laen u_u  tak layak jadi cikgu see?benda simple macam tu pun saya boleh give up sebelum try buat.inikan benda besar(?) macam result rayuan upu ni.saya dah give up sebelum saya tahu keputusan khamis ni.loser kan?yaa u_u kalau boleh,saya nak buat ibu dengan abah happy ada anak macam saya.cukup lah dengan tak dapat keputusan yang okay mase spm,upsr erghh ! kadang-2 stress jugak,sebab tak dapat jadi contoh yang baek untuk adik saya.dah lah adik saya sorang je u_u saya nak cuba jadi contoh yang terbaik untuk at least adik saya pun cukuplah :') biar lah orang lain cakap saya teruk ke ape ke,tapi at least family saya sendiri cakap saya okay,tu dah lebih dari cukup.serius.


and yes,baru minggu kedua kawan-2 saya pergi u,saya dah rindu dorang.walaupun hari-2 ade je kat TL tu,tapi saya rindu nak skype hari-2 dengan mimie.nak cerita semua benda dengan mimie . okay aten.cukup.jangan sampai bantal basah  lagi arini.semoga kao pandai jaga diri kat sana,sengal :')


so tu je kot.keep husnuzon to Him,semoga dapat berita gembira khamis ni,insyaAllah :')tawakal.
kalau dapat berita kurang gembira pun,it's okay,semua Allah dah tetapkan,right?redha.


3 days to go :'D
assalamualaikum.


You Might Also Like

0 comments