Jauh perjalanan luas pandangan | aku sayang dia

10:09 pm


Assalamualaikum (: 


Dah lama sangat tak menaip kat sini rasanya.kan ? Alhamdulillah,dah  nak dekat 2 bulan stay kat Kipsas ni. Overall,okay lah jugak life kat sini.tapi takde lah sampai takde masalah langsung.impossible lah kalau jadi macam tu,kan ? HAHA.minggu depan study week,and insyaAllah 2 minggu lagi final exam u__________u ini sangat menakutkan okay  :’< rase macam nak pegi ambik SPM balek.bezanya just bukan kat Dewan Besar Seratas je.HAHA. belajar arab dalam class best ! dengan Ustazah Azlina yang tegas tapi lembut, and Ustaz Hanif yang suka kenakan saya u_u *muka redha* dah pegi panjat separuh dari Bukit Pelindung yang curam gila bak hang ! dah pegi pesta buku kat Kuantan tapi hampa sebab datang lambat tak dapat jumpa ustazah Fatimah Syarha u_u , dah try untuk siap seawal mungkin sebelum pegi class,dah buat Kalam Jamai’e (Y) ataupun choral speaking dalam bahasa arab yang ni crush pun ada buat jugak.maluuuuu ehh ? HAHA.alhamdulillah.


Yang berdiri tu lah ustaz Hanif yang selalu kenakan saya tu u_u



Kumpulan SPI 10 (:

lepas ni takde dah istilah saya takde basic arab,sebab saya dah ajar semua orang benda yang sama je.semua dah ada basic



Alhamdulillah. Dipermudahkan nak belajar bahasa al-Quran (': tak pernah terfikir,terbayang pun dapat belajar bahasa arab macam ni.kat sini.dengan berpakaian macam ni (': sungguh Dia Maha Mengetahui,kan ? K.back to main point.



Jauh perjalanan luas pandangan.



Betul ayat yang selalu kita dengar ni.lagi banyak kita travel ,lagi banyak yang kita tahu. Lagi ramai orang yang kita  kenal kat dunia ni. Lagi banyak perangai yang kita tahu. And lagi banyak hati yang perlu dijaga. Tapi …yang paling penting,lagi banyak ilmu yang kita dapat bila merantau (?) ni,kan ?


Senyum.



Makin jauh kita dari keluarga,makin kita kena belajar berdikari. Semua kena buat sendiri. Kalau dulu nak duit sikit,mintak kat ibu,mintak kat abah.sekarang ? pandai-2 lah pegi mesin ATM tu,keluarkan duit ihsan PTPTN.HAHA. Tapi,jangan lah kita berdikari tu sampai lupa family,lupa kawan-2 lama tu. Berdikari ikut  kesesuaian masa. Kadang-2 nak jugak manja dengan family,kan ? J  tak salah punnnn  rasanya :P
As long as pandai jaga diri,pandai beza baik buruk.



Pegi mana-2 pun kat dunia ni,mesti ada yang tak puas hati. Mesti ada yang nak mengapi-apikan. Penat kan kalau macam tu? Macam takde benda laen je nak buat.haihhhh….ujian lah tu. Sebab tu Dia bagi manusia akal,sebab nak suruh fikir elok-2. Jangan fikir untuk apa yang akan jadi masa tu je,fikir untuk apa yang akan jadi kat masa depan kita bila kita cakap atatu buat something.
Contohnya macam ni.


A bagitau B yang dia rasa macam B dah taknak kawan dengan dia,sebab B tak cerita semua benda kat dia.
B terasa.tapi try untuk sabar.tahan marah.tahan air mata.


Cuba fikir,kalau A dengan B tu jenis yang fikir pendek je,tak fikir masa depan. Kan dah namanya memutuskan silaturrahim tu.tak baik kan ? A mesti sayang kat B tu.B tu mesti penting sangat-2 dalam hidup A sampai dia boleh terasa sangat bila B tak cerita semua benda kat A.



K.cerita ni dari pengalaman sendiri sebenarnya.
To Shamimie Hidayah,aku takkan terfikir pun nak putus kawan dengan kau.sebab aku sayang kau sangat-sangat.sebab aku nak kau ade dalam #StoryLine aku.sebab aku appreciate kau as kembar sengal aku yang aku tak pernah ada sebelum ni.aku sayang kau.





#1 Ukhwah fillah Abadan abada,insyaAllah.
#2 Doakan saya kat sini.
#3 Mintak maaf salah silap terkasar bahasa.
#4 4.0 ? insyaAllah. Dean list ? doakan u_u
#5 yang dah habes exam tu,jangan nak bersuka ria sangat.prepare for next sem.
#6 Sedang merancang sesuatu yang besar,may Allah ease (: 














You Might Also Like

2 comments

  1. atennn :) hati hati bawak diri, bawak hati, bawak iman.

    ReplyDelete
  2. semoga awak sentiasa dalam lindungan-Nya . insyallah .

    ReplyDelete