awak ni..mainan baby ?

11:05 am


Situasi 1 ;
A : awak,saya sedih ni :’( result saya teruk.
B : takpelah,takde rezekilah tu.next exam cuba lagi,okay ? janganlah sedih-sedih J
Situasi 2 ;
A : yeayy ! saya dapat semua A exam kali ni ! eh C awak pun sama kan ? jom makan sama-sama nak ?
B : tahniah A sebab awak dapat result cemerlang exam kali ni J
A : eleh.nak tumpang sekaki lah tu.dah dah tepi.saya nak celebrate dengan C je ni.


Pernah tak rasa macam takde sape appreciate kita ? macam kita ni tempat untuk orang lain hilangkan rasa bosan,tak pun diorang just cari kita mase diorang susah . pernah tak rase macam tu ? memang lah tak salah nak jadi pendengar yang baik untuk orang lain,tapi kadang-kadang rasa macam barang mainan,kan ? okay.perumpamaan dia macam ni lah.


Ada seorang baby ni,dia baru lepas makan,then mestilah dia rasa macam bosan kan.so selalunya apa yang baby cari kalau dia bosan ? yes.mainan.baby tu main mainan tu sebab dia bosan.dalam situasi sekarang ni,cuba letak diri kita as mainan yang baby tu main.


Err..faham tak ? ahh.buat-buat faham okay ? HAHA.





Sekarang ni saya bukan nak suruh kita semua jangan dengar masalah orang lain ke ape ke,just saya nak kita fikir je tentang benda ni.kadang-kadang kita tak sedar yang kita pernah buat kawan ke adik ke kakak ke abang ke siapa-siapa je lah macam ni.yes.saya pun mengaku saya pernah buat macam ni kat orang lain,sampai lah satu masa tu,saya yang jadi macam ni.saya jadi “mainan baby” . bila dah masuk dalam situasi macam tu,saya rasa sedih.sedih sangat.rasa macam barang yang bila orang nak,orang cari.bila dah taknak kena campak merata-rata.



Maybe ada sesetengah orang macam tak kisah pun kalau dia kena macam ni,tapi cuba bayangkan kalau orang buat kat kita macam tu ? korang rasa sama tak macam apa yang saya rasa ? mesti terasa gegila,kan ?* melainkan korang takde perasaan*yelahhh siapa yang nak jadi barang mainan kan ? so please lah jangan buat orang lain macam mainan.diorang pun ada perasaan jugak.jangan cari dia bila awak susah atau rasa bosan je.masa senang dengan gembira pun , tak salah kan nak kongsi happiness dengan orang lain ? bukan nak kata kalau kita sedih,better pendam sorang-sorang ke ape.


just appreciate orang yang ada kat sekeliling kita.appreciate orang yang sayang kita.appreciate orang yang care pasal kita.


Bukan apa,takut nanti kita menyesal bila orang yang kita buat macam “mainan baby” tu dah takde.ehh ? korang care ke pun pasal orang tu kan ? HAHA.mesti tak kan ? boleh tak ada sifat perikemanusiaan sikit ? mungkin kita tak tau,orang yang kita jadikan “mainan baby” tulah yang doakan kita hari-hari,yang care pasal kita,yang sangat-sangat appreciate kita.tapi kita ada tak buat apa-apa untuk tunjuk kat orang tu yang kita appreciate dia ? fikir balik.



Last,saya nak mintak maaf sangat-sangat kalau saya pernah buat orang lain macam “mainan baby” . sorry sangat-sangat.saya tak sengaja.manusia memang tak pernah sempurna.thanks kalau anda yang saya buat macam “mainan baby” tu selalu doakan saya,care pasal saya and appreciate saya :) kalau saya ada buat siapa-siapa terasa hati,saya mintak maaf sangat-sangat.saya tak sengaja .maafkan saya :(


Jangan lupa appreciate orang laen ^^



  • sem 2 dah start :/
  • subjek semua macam menakutkan je u_u 
  • doakan saya tak nanges-2 (?) dah rindu ibu dengan abah :'(
  • doakan saya tak sakit-2 dah :'(
  • doakan saya kuat nak lalui hidup saya ! :')

-         






You Might Also Like

0 comments